גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

שבתאי לוי

מחזירים ומרוויחים: קמפיין תרומות לייקים למען ילדי בית שבתי לוי

אם פעם הסתמכתם על המלצות של חברים או קרובי משפחה בבחירת רופא, מסעדה או המלצה לטיול, הרי שהיום כל ההמלצות הללו מרוכזות במקום אחד, נגיש וזריז: פייסבוק. הביטוי השגור "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" מוכיח את עצמו, והיום למעלה מ-4 מיליון ישראלים מתחזקים פרופילים בפייסבוק.

עבור עסקים מדובר בקהל לקוחות פוטנציאלי אדיר, והתחרות על הישארות בתודעתו היא רבה.

כחלק מהגברת המודעות לדף הפייסבוק של מרפאת מומחים מוריה בשנה הראשונה, קיימנו שלושה קמפיינים נושאי פרסים:
- כל הסיבות לחייך – גולשים התבקשו להעלות תמונות שגורמות להם לחייך. הזוכה זכה בסמארטפון סמסונג גלאקסי SIII שרק הושק.
- חוויות מיוחדות – גולשים התבקשו לספר לנו על חוויה מיוחדת שעברו. הזוכה זכתה בשני לילות בצימר בוטיק "אור בכרם" במושב כרם בן זמרה.
- מעגלים וזוכים – קמפיין בשיתוף עם חברת קולגייט. גולשים התבקשו לספר לנו היכן הם מעגלים פינות. לבסוף נבחרו 3 זוכות שזכו במברשת השיניים ProClinical A1500.

למודי קמפיינים נושאי פרסים, רצינו לשנות כיוון בבואנו לתכנן את הקמפיין הרביעי. בדיון בנושא, ד"ר ברנרד דהן וצוות המרפאה הביעו נכונות להתרחק מפרס לזוכה אחד, והעדיפו להתמקד בערכים כמו נתינה, שיתוף ומעשים טובים. התלבטנו איך נוכל ליצור עניין אצל הגולשים, להשיג את מטרותינו העסקיות ובו בזמן להתמסר לרעיון של הפצת מעשים טובים, אך לבסוף רקחנו קונספט חדשני: קמפיין תרומות לייקים למען בית שבתי לוי בחיפה.

מחזירים לקהילה וכולם מרוויחים
הרעיון היה פשוט אך אפקטיבי: על כל לייק שיתקבל לדף במהלך תקופת הקמפיין, נתחייב לתרום שקל אחד לבית שבתי לוי. הרגשנו שכולם יכולים להרוויח מהקמפיין:
- מנקודת מבט מקצועית, נוכל להגדיל את החשיפה לדף שלנו בפייסבוק.
- מנקודת מבט חברתית, מדובר בתרומה אמיתית למוסד חיפאי שפועל במסירות רבה לשיקום תינוקות, פעוטות וילדים צעירים נפגעי הזנחה והתעללות.
- מנקודת מבטם של הגולשים, הם יכולים "ללכת עם ולהרגיש בלי". כלומר בלחיצה מהירה על כפתור ה"לייק" הם יודעים שתרמו כסף למטרה ראויה.
לשמחתנו, בבית שבתי לוי מיהרו לשתף פעולה ולתמוך ברעיון, שהיה עתיד לזכות אותם בחשיפה רבה.

אודות בית שבתי לוי
את בית שבתי לוי מפעילה עמותה שמטפלת בתינוקות, פעוטות וילדים עד גיל 7 שהוצאו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה ובתי המשפט. מדובר בילדים שסבלו מהזנחה קשה, התעללות פיזית ומינית ועקב כך מפגינים בעיות התפתחותיות והתנהגותיות. לא פעם הם נוהגים באלימות ומתקשים לסמוך על מבוגרים.

העמותה מפעילה מרכז חירום, פנימיה ויחידת אמהות. יחידת האמהות היא מיזם יוצא מן הכלל: אל היחידה מגיעות אמהות צעירות עם ילדיהן – בדרך כלל מדובר באמהות שסבלו מהתעללות והגיעו מבתים שבורים – ובבטחת הבית הן עוברות שיקום והדרכה. הלכה למעשה הן זוכות להזדמנות שנייה להיות אמהות לילדיהן הקטנים. 

הביקור בבית
כחלק מהמחויבות שלנו להצלחת הקמפיין ולרצון לתרום בנדיבות לבית שבתי לוי, ערכנו מספר ביקורים בבית על מנת להכיר מקרוב את חיי היום-יום של הילדים ושל הצוות המקצועי. לפני הביקור, כל אחד מאנשי הצוות במרפאה אסף צעצועים, בגדים, נעליים ושמיכות עבור הילדים, שהתקבלו בהכרת טובה גדולה בבית שבתי לוי.
שוחחנו עם עדי ואודליה - קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק - על עבודתן בבית. מחדר הטיפולים שלהן נשקף נוף יפייפה של מפרץ חיפה. ניכר שלא היו רגילות להיות במרכז העניינים, כשעבודתן סובבת סביב הילדים. הענווה שלהן היתה מקסימה ושתיהן הודו שמדובר בעבודה קשה אך מתגמלת מאוד.
לאחר מכן פגשנו את חגי, עובד סוציאלי שהפך לנכס של ממש בבית. הוא סיכם את עבודתו בבית שבתי לוי במשפט תמציתי וחזק: "המשימה הכי חשובה שלנו היא להפסיק את מסע הנדודים של הילדים הקטנים האלה ולמצוא להם בית קבוע".
ביקרנו בחצר המשחקים, במטבח, בחדרי המגורים ובפינת החי. באמצעות הטיפול בבעלי החיים הילדים לומדים לבטא את עצמם טוב יותר וגם שיעור או שניים על אחריות.
בסיום הביקור עברנו במבואה, שהיתה מקושטת לרגל חג החנוכה וסביבון גדול נתלה מהתקרה. על השולחן עמד עץ חג מולד מקושט לא פחות. בבית הזה לא מבחינים בין ילד לילד. כולם זוכים לחיבוק.

יוצרים באזז ויראלי
הקמפיין עלה לאוויר בתחילת השנה האזרחית, ב-1 לינואר 2014. לא יכולנו לצפות מראש את התגובה המדהימה של גולשי פייסבוק והאהדה שגילו לרעיון. בשבוע הראשון יותר מ-600 גולשים הצביעו בידיים ותרמו את הלייק שלהם לבית שבתי לוי. סטטוס שפירסמנו בנושא זכה ליותר מ-180 לייקים ולמעלה מ-100 שיתופים.
לאחר שלושה שבועות בלבד עמדנו על 1,500 לייקים חדשים, כשהיעד המקורי אליו שאפנו להגיע עמד על 2,000. באופן רשמי, הקמפיין הצליח לפרוט על מיתרי ליבם של הגולשים וליצור באזז ויראלי ברשת.
בסוף פברואר, לאחר חודשיים של פרסומים, סיפורים ותמונות מתוך הבית, הצלחנו לגייס לייקים מכ-4,000 חברים חדשים למען בית שבתי לוי. סכום התרומה יוקדש כולו לשיפור תנאי ותפעול הבית, למען רווחת הילדים השוהים בו.

מילות סיכום
ראשית, אנו שמחים על ההזדמנות לתרום ולהיטיב מעט את המציאות היום-יומית של ילדי בית שבתי לוי.
תודה לצוות בבית – יו"ר יוסי כהן, המנהלת רותי קרפ והאחראית על התרומות נטלי.
ד"ר ברנרד דהן מוסיף שהיתה זו דרך נהדרת לשתף פעולה עם מוסד חיפאי ותיק ולהחזיר הכרת טובה לקהילה בעיר.