גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

מרפאה בפייסבוק

בעבר הלא-רחוק מותגים היו נגישים לצרכן רק מעל מדפי התצוגה ברשתות השיווק. אחוז ניכר מרווחי המותג הוקדש לפרסום חד-כיווני בטלוויזיה, בעיתונות המודפסת, בשלטי חוצות ובעלונים, כשלצרכן אין אפשרות ממשית לנהל דו-שיח עם המותג.

היו לכך שתי משמעויות עיקריות:

מותגים נתפשו בעיניי הצרכנים כמרוחקים ובלתי נגישים, כשהמשוב היחיד להצלחה או לכשלון נתקבל על ידי נתוני המכירות. לצרכנים לא היתה היכולת להכיר מקרוב את ערכי המותג, לברר אודות זמינות מלאי ולהתריע בפני מפגעים.
למותגים היתה יכולת מוגבלת בלבד לפנות ישירות אל קהל היעד שלהם. היתה להם האפשרות לפרסם במגזיני נישה, לתת חסויות לתכניות טלוויזיה רלוונטיות או לפרסם על גבי שלטי חוצות בשכונות שתאמו את המעמד הסוציו-אקונומי של קהל היעד, אך באלה הסתכמה הפנייה הממוקדת.
כל זה השתנה עם כניסתן של הרשתות החברתיות לשימוש יום יומי. פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מתגאה בלמעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים רשומים, ואלה בתורם מהווים מאגר לקוחות פוטנציאלי אדיר למותגים ולחברות.

500 מיליון מהמשתמשים נכנסים לפייסבוק מדי יום ביומו, וכמחצית מהם עושים זאת באמצעות מכשירי הסמארטפון שברשותם. המשתמשים נכנסים לפייסבוק בזמן העבודה, במהלך נסיעה וסידורים, בביקור בשירותים וסביב שולחן החג. האמינו או לא, מחקר שנערך לאחרונה גילה ש-1 מתוך 4 אנשים בודקים את פרופיל הפייסבוק שלהם גם בזמן סקס! מבחינת מותגים, אפוא, המשמעות היא חסרת תקדים: פרסום בכל זמן ובכל מקום.

לא בלבד שנפתח ערוץ תקשורת דו-כיווני בין המותגים לבין הצרכנים – דפי פייסבוק מהווים לא פעם אמצעי לשאלות ולבירורים, תלונות וגם מחמאות – אלא שמנהלי המותגים יכלו לפנות ישירות לקהל היעד שלהם בצורה ממוקדת.

על ידי יצירת מודעות פרסום ממומנות, ניתן היום לפלח לקוחות פוטנציאליים של המותג לפי מין, גיל, תחומי עניין, מדינה או עיר, שפה, סטטוס זוגי ואפילו העדפה מינית. משמעות הדבר היא שמותגים יכולים להקצות תקציבים לשיווק ממוקד ישירות לקהל היעד שלהם – אפשרות שלא זמינה בפרסומות בטלוויזיה למשל, שמשודרות לקהל הרחב ללא אבחנה.

מהבחינה הזו, פרסום במדיה חברתית הוכיח עצמו לא פעם כאפקטיבי ויעיל יותר מפרסום באמצעי תקשורת מסורתיים.

נוכח כל היתרונות הללו, היתה זו רק שאלה של זמן עד שגם מרפאת מומחים מוריה תצטרף לחגיגת המדיה החברתית ותשתמש בפלטפורמה להפצת המותג. הנוכחות של המרפאה מנוהלת בשתי זירות, משנית ועיקרית. המשנית, YouTube, מכילה מקבץ סרטונים מהופעותיו של ד"ר ברנרד דהן בטלוויזיה, וכן סרטונים קצרים שצולמו בכנסים רפואיים ברחבי העולם. הזירה העיקרית היא הדף העסקי של המרפאה בפייסבוק, שמשרת מספר מטרות:

1. תדמית עדכנית – גולשים רבים מחפשים את דף הפייסבוק של המותג כדי לוודא שאכן "יש עם מי לדבר", ונותני שירות שאינם נמצאים בפייסבוק נתפשים כלא-מעודכנים ולא-נגישים.

2. שיפור השירות ללקוח – באמצעות דף הפייסבוק, המרפאה יכולה לעדכן את הלקוחות בשירותים חדשים ובטכנולוגיות עדכניות, וכן לקבל משוב מיידי מלקוחות קיימים ומתעניינים כאחד. ישנו מאמץ ניכר לענות לשאלות ולבירורים בדף הפייסבוק בזמן אמת, כדי להבטיח את יעילות ההתקשרות דרכו.

3. פנייה ללקוחות פוטנציאלים – דף פייסבוק מעודכן, שמכיל נושאים מעניינים ורלוונטיים, חושף את המרפאה לעוד ועוד לקוחות פוטנציאלים שלא היו בהכרח זוכים להכיר אותה אחרת. הפנייה נעשית באמצעות פעילויות חברתיות נושאות פרסים, עדכונים מעניינים מכל קשת תחומי הבריאות וכן שיתוף של הנעשה במרפאה ביום-יום: הרמות כוסית, ימי גיבוש, שינויים במצבת העובדים ועוד.

מאז הוקם דף הפייסבוק של המרפאה, נוספו לו כ-7,500 חברים וביניהם מטופלים ותיקים, מטופלים חדשים, מתעניינים, רופאים, אנשי מקצוע וכמובן חברי המרפאה והצוות. מדובר על למעלה מעשרה מצטרפים חדשים מדי יום, ומספר זה עולה בהתמדה. זהו אפיק נוסף בו מרפאת מומחים מוריה שואפת להדגים מצוינות, והתמורה גבוהה פי כמה כשניתן לשפר את השירות ללקוח בנוחות ובזריזות.